EL CONTRABALANÇ DE LA CUP

Sr. Raimond Blasi,

Com a veïnes de Sant Andreu volem fer-li arribar el que pensem del seu balanç d’actuació al districte a l’equador de la seva legislatura.

Celebrem com vostè l’inici de les obres del Centre Cívic i el Casal de Gent gran del Baró de Viver. Però esperem que quan estigui construït se’l doti del “servei i la vida” que vostè mateix reivindica com a imprescindible per a qualsevol equipament si no es vol caure en la propaganda electoralista. En paraules seves, “la obra sense el servei no serveix de res”.

Això és precisament el que falta als habitatges de REGESA de les Casernes, l’empresa pública constructora que un cop enllestit els habitatges i pendent de l’adscripció i venta per part de l’Ajuntament, ha deixat de fer-se càrrec dels múltiples desperfectes que ha causat la seva mala obra. O el que esperem que no passi amb la tercera fase del pla de rehabilitació de les Cases del Bon Pastor, que a sobre de dividir-ne el veïnat amb projectes dispars, no és capaç ni de complir els terminis promesos.

Incompliments que pretén salvar amb la iniciativa de lloguer de 100×1000. Campanya que al menys a nivell de màrqueting és molt encoratjadora. Llàstima que el resultat de la multiplicació poc tingui a veure amb els escassos 166 pisos de lloguer social que algun dia seran a disposició de la ciutadania. Volem fer-li saber que al mateix Sant Andreu hi ha centenars de pisos buits, de manera que no cal que en construeixi de nous per a complir amb el seu deure social. El que cal és que prenguin mesures per a que aquelles persones propietàries que no posen el seu pis al mercat de lloguer ho facin, perquè la voluntat sobre els bens privats també té uns límits. Per donar-li on cop de mà li posem com a exemple la campanya de la ciutadania de Nou Barris 500×20.

Però el que segur que no cal és habilitar desnonaments com el de la Plaça de les Palmeres de fa dues setmanes, o qualsevol altre dels desnonaments que hi ha hagut durant els seus dos anys de mandat. Potser podria centrar els esforços econòmics i mediàtics en aquestes situacions i s’estalviaria els costos de construcció de 166 habitatges de lloguer per a vagi a saber quin any.

Segons el seu model de dotació d’equipaments, li preguem que no faci volar coloms quan parla de “Reimpulsar el Canòdrom”. Segons la Taula d’Entitats, els equipaments que es demanaven al Canòdrom eren un casal de barri, un de gent gran, una escola bressol, un poliesportiu, una residència de gent gran, una de discapacitats i un aparcament públic. Per canvi, l’Ajuntament inicia les actuacions amb un equipament de ciutat, el que vostè anomena “la Barcelona Activa de la Cultura”. No estem en contra de posar artistes i productors en contacte, especialment si aquest nou projecte genera majors beneficis que l’endegat amb el Centre d’Art Contemporani de Barcelona  amb la vergonya del director Moritz Küng al capdavant i un cost de milers d’euros per acabar desestimant-se. Però no deixarem de vindicar els equipaments que necessitem la gent que vivim en aquest barri. Perquè la prioritat no ha de ser els plans de ciutat, sinó les necessitats de les persones que poblen places i carrers de Sant Andreu.

Fins aquí li responem a allò que vostè diu al seu balanç, ara li recordem tot allò que vostè no vol explicar (i que el deixa en molt mal lloc pel que fa a la honestedat i transparència).

Ha oblidat de recordar que les obres de l’estació del TAV de la Sagrera estan sota mínims de manteniment. I que no hi ha data per arreglar els desastre que l’elitista política de transport ha provocat al nostre districte. Ha oblidat de dir que l’obra del TAV a la Sagrera és ja un fracàs que ha seguit la gestió i la sort del Fòrum, amb l’agreujant que aquí ens han deixat el barri foradat i la feina per fer. Que ni tan sols el model d’especulació urbanística que ha regit la ciutat els últims anys ho poden tot.

Així mateix no esmenta que les obres per la reconstrucció de l’estació de Sant Andreu Comtal estan totalment parades. I aquest sí que és el nostre mitjà de transport, i els milers de persones que el fem servir diàriament el necessitem en condicions, no com ara que les persones amb mobilitat reduïda no poden ni accedir al servei.

Ha oblidat citar els centres Sanitaris tancats, aturats o traslladats indefinidament. Deixar a tants veïns i veïnes sense les urgències del CAP Meridiana i l’oportuna atenció sanitària és també una responsabilitat del districte. Considerem que en el seu balanç no hi entén de competències institucionals, però al cap de vall tant li fa, el seu partit governa a l’Ajuntament i a la Generalitat, per tant són responsables de totes les afectacions.

És estrany que parli tant dels nous equipaments i oblidi informar que vostè i el seu equip han tancat la Biblioteca del carrer Garcilaso. Al final pensarem que rere tants oblits hi ha voluntat d’enganyar a la gent de Sant Andreu.

Enganyar i colpejar, com ha fet amb les detencions de les companyes que donaven suport a la memòria històrica d’Elissa Garcia, les agressions a aquells que conjunta i cooperativament organitzàvem les Festes Majors Reivindicatives, o els intents de silenciar el so provocatiu de Diables o del Rock’n’Trini.

Però acabem amb les victòries populars, perquè malgrat els esforços de l’Ajuntament per a desballestar el Casc Antic de Sant Andreu, la força del poble, les mobilitzacions i les entitats que viuen fora del règim han aconseguit salvar el patrimoni col·lectiu. Es demostra que l’ajuntament gestiona un model ja fallit, però que és el veïnat qui sosté Sant Andreu amb el seu treball i la seva coherència política.