Gran èxit de l’assemblea oberta de la CUP Sant Andreu

L’assemblea oberta de la CUP de Sant Andreu va ser un gran èxit, tant pel que fa a la participació dels veïns com a la qualitat de les idees. Una vegada més va quedar clar que el nivell d’exigència dels votants que han decidit donar suport a la CUP és altíssim i que ja estan farts de decepcions amb els partits polítics. “No us convertiu en el que són ells” o “aneu amb compte que el poder és perillós” són algunes de les frases que es van poder sentir a la plaça Orfila, on es va organitzar l’assemblea. Per aquest motiu, es va reclamar que la CUP inclogui als seus estatuts o es comprometi de manera explícita a mantenir la assemblees participatives, per tal de no perdre mai de vista a qui representa i quins han de ser els seus interessos. “Cal aprofitar Internet per obrir encara més aquests processos i assegurar-se que tot arriba als de dalt”, va reclamar un dels simpatitzants. L’acte va durar poc més de dues hores i no va poder ser més oportú perquè la plaça Orfila estava plena de gom a gom, entre els músics d’un batucada i els assistents a un casament que es va celebrar a l’Ajuntament. Molts dels veïns s’acostaven a sentir el debat, que es feia amb un micròfon, i no s’acaben de creure que hi hagués un partit polític capaç d’escoltar d’una manera tant horitzontal les opinions dels ciutadans. Durant el debat es va parlar de nacionalitzar els recursos energètics, d’impulsar nous projectes a través de les cooperatives, de reduir la jornada laboral per redistribuir el treball, de combatre l’evasió fiscal i de reforçar la fiscalitat progressiva, que faci pagar més impostos als que més tenen. També es va reclamar el foment d’una “educació crítica” capaç de donar eines als nens i nenes perquè puguin analitzar el que està passant i buscar sortides més enllà de la obediència. Una de les assistents va llançar moltes preguntes als militants de la CUP, sobre com acabar amb l’atur o garantir un futur per als joves. Els militants van respondre-li que idees n’hi ha però que és un error esperar a que els partits, sigui la CUP o CiU, resolguin els problemes de cadascú. El millor camí és la participació i la militància. Els militants també van explicar que aquests problemes tant estructurals seran difícils d’abordar si la CUP entra al Parlament, perquè faria falta una majoria parlamentària. Un dels veïns va demanar la paraula, va reclamar la consciència de classe i va demanar optimisme: “Si voleu pintar la paret de color verd, no digueu que no la podeu pintar perquè no hi ha pintura. No cal enganyar donant amb falses esperances, però us recomano que sigueu optimistes”. Després de l’èxit de l’assemblea oberta i de la participació veïnal va quedar clar que la CUP té el suport de ciutadans crítics i molt exigents, però que seguiran fent créixer la CUP mentre continuï escoltant-los i prenent nota. Motiu suficient per ser optimistes!