La CUP critica l’operació de La Maquinista: els barris els fa l’Ajuntament, no el centre comercial

L’ampliació de la Maquinista i l’operació urbanística que vol aprovar l’alcalde Xavier Trias perquè la multinacional holandesa propietària del complex pugui construir fins a 588 habitatges, és una pèssima notícia per als comerciants de Sant Andreu, per al veïnat i també per a la resta de la ciutat.

Des de la CUP reclamem a l’Ajuntament de Barcelona que es posi de part dels ciutadans i no de les grans multinacionals que ja han demostrat que l’únic interès que tenen és el d’enriquir-se, encara que per aconseguir-ho hagin de destruir tot el territori.

Ampliar el centre comercial més gran de tot Catalunya amb 45.000 metres quadrats nous és condemnar els petits comerciants de la zona, que ja tenen prou problemes. A més, aquesta ampliació impossibilita la creació de nou teixit comercial en aquest espai de la ciutat que encara s’ha de desenvolupar. I tota aquesta operació que aniquila el petit comerç es farà sobre terrenys que actualment són industrials, el sector que més llocs de treball ha perdut amb aquest cop contra l’Estat del Benestar que ha impulsat el capitalisme.

Una vegada més, es demostra que l’Ajuntament i les multinacionals estan disposats a no deixar ni un pam de terra lliure d’especulació, encara que els seus negocis impedeixin la creació de llocs de treball més enllà dels de la construcció, que ja sabem com acaben.

A canvi de la gran requalificació de terrenys que ha de permetre que l’enriquiment de la gran multinacional, els propietaris es comprometen a construir l’escola de La Maquinista, que actualment està en barracons. L’operació confronta els interessos de les famílies afectades, que des de fa molt de temps estan mobilitzades reclamant el seu dret legítim a tenir una escola, amb els de la resta del veïnat, que no vol hipotecar el territori pel benefici d’una multinacional.

Des de la CUP considerem que s’estan sobrepassant molt límits i recordem:

Que no podem continuar cometent els errors que ens han portat fins aquí,

Que els barris i els centres educatius no els fan els centres comercials, els fa l’administració,

Que el que necessitem és creació de  llocs de treball i no precarietat per enriquir empreses multinacionals i

Que estem emprenyats i emprenyades i que no ens quedarem de braços creuats!!

[Podeu ampliar informació consultant les al.legacions presentades per diverses Associacions de Veïns i agrupacions de comerciants de Sant Andreu al projecte de la Maquinista – Document consultable al web de l’AVV de Sant Andreu: http://www.avvsantandreu.cat/ ]