La CUP vol entrar a l’Ajuntament i al Districte per canviar-ho tot

'La Candidatura d’Unitat Popular Capgirem Barcelona va celebrar ahir el principal acte de precampanya, on va donar a conèixer tant els candidats a regidors com el programa polític. Comptat i debatut es van conjurar per aconseguir entrar a l’Ajuntament de Barcelona a les eleccions del proper 24 de maig, tot definint-se com l’única candidatura de ruptura amb el que anomenen “Marca Barcelona”, és a dir “la ciutat feta a mida de la banca, les grans empreses o l’especulació immobiliària”.

Maria Rovira, número dos de la llista electoral, va començar refermant el caràcter inequívocament independentista de la candidatura i va encabir les eleccions municipals en un procés constituent d’un futur estat pels Països Catalans. Alhora va considerar que “cal donar un gir de 180 graus a la política municipal, perquè pensem que l’Ajuntament està allunyat dels interessos dels veïns i només escolta els lobbies empresarials”.

Iván Altimira, candidat a conseller de districte, va reclamar que l’Ajuntament no posi pals a les rodes a les activitats de les associacions, tot acusant el regidor Raimond Blasi d’haver “exercit un mandat des de la prepotència i el desconeixement de les necessitats reals dels andreuencs”. També va demanar que “es treballi per enllestir la multitud d’equipaments pendents i per començar a urbanitzar el Parc del Camí Comtal a la zona de les obres de l’AVE”. A més a més va exigir que “el regidor del districte l’han de poder escollir directament els veïns” i fins i tot es va atrevir a comentar que “cal abordar un debat sobre si Sant Andreu pot esdevenir un municipi independent”.

Cristina Castells, candidata a consellera de districte, va centrar la seva intervenció en reclamar més atenció a les necessitats del jovent, perquè va recordar que “a Sant Andreu encara no hi ha cap Casal de Joves on les entitats juvenils puguin desenvolupar els seus propis projectes”. Va demanar més facilitats per a utilitzar l’espai públic i que es faci costat a les iniciatives d’oci autogestionat. Ensems va reivindicar “un Ajuntament fermament implicat en promoure la igualtat de gènere i sobretot en acabar amb la xacra de la violència masclista”.

El cantautor Jordi Montáñez va cloure l’esdeveniment amb un recital de les seves cançons i els assistents van poder gaudir d’un vermut mentre conversaven amb els candidats.'

Font: Andreuenc - disponible a: http://www.andreuenc.cat/politica/2015/04/26/la-cup-vol-entrar-a-lajuntament-i-al-districte-per-canviar-ho-tot