La lluita veïnal salva el Casc Antic de Sant Andreu de Palomar, enhorabona!

Des de la CUP de Barcelona felicitem a tots els veïns i veïnes de Sant Andreu de Palomar perquè les mobilitzacions i suport popular han aconseguit aturar el projecte inicial de Modificació del Pla General Metropolità referent al Nucli Antic de Sant Andreu de Palomar.

Han calgut presentar milers d’al·legacions, manifestacions, cassolades, multitud de xerrades organitzades des del moviment veïnal de Sant Andreu per aturar una MPGM feta des de els despatxos, sense cap mena de consulta als afectats i que ha suposat una angoixa durant més d’un any als veïns i veïnes de les cases afectades que no sabien si serien expropiats o haurien de cedir part de la seva finca per eixamplar uns vials que ningú havia demanat.

Des de la CUP defensem, tal i com hem fet a les nostres al·legacions al MPGM, un Urbanisme fet amb la participació popular tenim com principal marc de referència la protecció de les classes populars, el nucli històric, el medi ambient i el teixit associatiu de Sant Andreu de Palomar. Aquest any de mobilitzacions ha demostrat que, si s’hagués fet una MPGM consultada i consensuada amb caràcter previ amb els veïns i veïnes de Sant Andreu, s’haurien estalviat recursos econòmics, mitjans personals i  tècnics, i sobre tot patiment als veïns i veïnes de les finques afectades.

Tanmateix, som conscients que hi ha al·legacions no acceptades i que suposen una agressió al nucli històric de Sant Andreu, com la no expropiació del solar situat entre els Carrers Agustí Milà, Grau i San Hipolit, edificació aturada des de fa més de 6 anys i que trenca manifestament el paisatge urbà tradicional de Sant Andreu. Tot i així, i per evitar mals pitjors derivats de l’aixecament de la suspensió de llicencies i conseqüent perill d’enderrocs o construccions d’acord amb el pla de 1976, donem suport a l’aprovació del document aconseguit gràcies a la lluita veïnal.