No al desallotjament del CSO La Gordíssima!

Després de 10 anys de presència a Sant Andreu i de tres desallotjaments previs, el CSO La Gordíssima torna a estar en perill de desallotjament. L'Ajuntament ho té previst per aquest dilluns vinent, 16 de març.

El CSO La Gordíssima ha estat tot aquest temps un espai obert a la gent de Sant Andreu, un espai que ha acollit entitats que no rebien el suport de l'Ajuntament, lluites que buscaven aixopluc, causes polítiques sense finançament i, per sobre de tot, un espai de trobada i d'acolliment per a tants i tantes andreuenques que volen fer front d'una manera o altra al sistema capitalista i al patriarcat.

Per què volen desallotjar la Gordíssima? En primer lloc, perquè l'Ajuntament vetlla per la defensa de la propietat privada. L'administració fa ús de la policia per aconseguir que el dret a la propietat prevalgui al dret a l'ús, el dret dels i les andreuenques a fer un ús social i no lucratiu d'un espai tancat i en camí de la ruïna.

Segons ha pogut saber la CUP-Sant Andreu, hi ha un altre motiu: aquest cop el projecte que hi ha darrere d'aquest desallotjament és la construcció d'un equipament turístic. Una iniciativa privada per a fer de Sant Andreu un punt més de la malaltissa ruta turística barcelonina. Lluny d'apaivagar la febre de l'or que destrossa socialment i ambientalment la ciutat, l’alcalde Trias segueix estenent el virus fins a uniformitzar tot Barcelona en el model turístic finit, que des de la CUP no ens hem cansat de denunciar.

Així, ens veurem obligats, per la via de la força i si res no ho evita, a acomiadar una iniciativa social i transformadora com era l’apropiació popular d'un espai privat, tancat i en desús, per acollir al cor de Sant Andreu una iniciativa privada que degradarà una mica més els nostres carrers i tractarà de silenciar les nostres veus.