Una persona detinguda a la Sagrera en solidaritat amb Donbass.

Avui, en una operació coordinada per la Policia Nacional, han estat detingudes vuit persones combatents a la regió de Donbass de Novorossia. Se les acusa de participació en delictes d'assassinat, tinença d'armes i d'explosius i d’atemptar contra els interessos de l’estat espanyol a l'exterior.

Aquestes vuit persones, com moltes altres de diversos indrets del món, van acudir en ajuda dels pobles de les regions escindides d’Ucraïna que avui conformen Novorossia. Inspirades en les Brigades Internacionals, es va crear un cos de defensa contra el govern ucraïnès i les forces de xoc feixistes, en què es van incorporar persones d’altres estats. La repressió de l’exèrcit ucraïnès només ha estat igualat amb el coratge i la resistència de la població de la regió i dels voluntaris i voluntàries que hi participen i hi han participat.

L’estat espanyol, un cop més, pretén imposar les fronteres entre la violència que considera legítima i el suport mutu que titlla de criminal i terrorista. Des dels moviments socials i les organitzacions combatives, sabem que la solidaritat és la tendresa dels pobles. Així que, per més que criminalitzin la resistència al feixisme i la solidaritat de classe, les seguirem exercint cada dia amb més i més força.

La UE, els EUA i el mateix estat espanyol s'han situat des del principi del bàndol de les forces opressores, de l'estat ucraïnès i de les seves milicies neonazis, dels que volen mantenir els privilegis de les elits europees i les oligarquies locals. Denunciem la doble moral de les organitzacions i estats capitalistes occidentals cap als estats perifèrics i reivindiquem la solidaritat entre pobles davant aquest cinisme.

Des de la Candidatura d’Unitat Popular – Districte de Sant Andreu volem donar tot el recolzament a les detingudes i en especial al nostre veí Albert del barri de la Sagrera detingut aquest matí, així com a les persones properes i familiars. Exigim l'absolució i alliberament immediat de les detingudes pel govern espanyol, la solidaritat no s'empresona...

No passaran! Contra el feixisme, solidaritat internacionalista!

Països Catalans amb Donbass!

Candidatura d'Unitat Popular - Districte de Sant Andreu.